.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توجه به صادرات آجر ماشینی تولید شده در مازندران
مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری مازندران گفت: لزوم توجه به توسعه و رونق صادراتی آجر ماشینی تولید شده در مازندران ضروری است.

به گزارش شمال نیوز، لیلا واثقی در نشست با اعضای انجمن صنفی تولیدکنندگان آجر ماشینی استان و کمیته تخصصی آجر ماشینی انجمن صنایع کانی غیرفلزی مازندران که با حضور دو شرکت داخلی و خارجی سازنده خطوط تولید کارخانجات آجر و مشاور سرمایه گذاری فرماندار ساری برگزار شد گفت: لازم است عارضه یابی و آسیب شناسی در خصوص واحدهای آجر ماشینی صورت پذیرد همچنین بهبود روش ها، نوسازی و بهسازی این واحدها جهت کاهش مصرف انرژی هرچه زودتر انجام شود تا قیمت تمام شده تولید تیغه های آجر کاهش یابد و قابلیت فروش بیشتر داخلی و حتی صادراتی را پیدا کند.

واثقی ایجاد واحد تحقیق و توسعه (آرندی) و تنوع بخشی به تیغه های آجر را یکی از الزامات و ضرورتهای توسعه و رونق کارخانجات آجر در آینده دانست.

وی اظهار کرد: بسته رونق تولید فرصتی را پیش آورد که به سمت حمایت و پشتیبانی بیشتر از شرکت های تولیدی آجر سفالی گام برداریم.

مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری استان تصریح کرد: باید طوری قیمت تیغه های آجر را کاهش و سطح استاندارد آن را افزایش دهیم تا حداقل امکان صدور آن را به کشورهای حاشیه خزر و قفقاز را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ایشان نماینده استان در اجرای تفاهم نامه با کشورهای CIS و همسایه خزر است، گفت: تلاش خواهد کرد زمینه و بسترهای لازم را جهت صادرات فراهم نماید.

به گزارش ایسنا، سپس حسن رضا دسترنج انجمن صنایع کانی غیرفلزی خانه صنعت، معدن وتجارت مازندران در این نشست اظهار کرد: وضعیت کارخانجات آجر بسیار سخت و طاقت فرسا است و با وجود اینکه این واحدها به دلیل مصرف بالای انرژی در طرح هدفمندسازی یارانه به شدت آسیب پذیر شناخته و مشمول نوسازی و بازسازی شدند اما متاسفانه مصوبات مربوطه پیاده سازی نشد در نتیجه این صنایع با چنین شرایطی دشوار روبرو شدند.

دسترنج خواستار تدوین بسته حمایتی خاص برای رونق این گروه صنعتی شد.

عسگری رسولی رییس انجمن صنفی و کمیته تخصصی آجر ماشینی استان در ادامه با طرح سوالاتی در ارتباط با سرمایه بر یا کاربر بودن، بصرفه بودن دریافت تسهیلات 18 درصدی برای نوسازی و بهینه سازی مصرف انرژی به ویژه تغییر کوره هوفمن به تونلی، به ارائه آمار و تشریح وضعیت واحدهای آجر ماشینی سفال استان پرداخت و گفت: 13 واحد آجر ماشینی و 2 واحد سفال بام استان فعال و 3 واحد تعطیل هستند و اکثر واحدها زیر ظرفیت واقعی خود تولید می کنند و متاسفانه قیمت فروش فعلی بخاطر کسادی بازار به میزان قیمت فروش چندین سال قبل است./ایسنا

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.29 seconds.